Tema 3 - Actividades
1. Que teoría quería demostrar experimentalmente Stanley Miller?
• Que a teoría de Oparín e Haldane era correcta.
2. No seu experimento de Stanley Miller utilizou gases como o metano o amoníaco e o hidróxeno para…:
• Para simular a atmosfera primitiva.
3. No lamarckismo una das seguintes afirmacións NON é correcta:
• As especies cambian debido a fenómeno catastróficos.
4. A gran variabilidade entre os individuos dunha mesma poboación:
• É o que permite que actúe a selección natural.
5. Cando aparecen resistencias aos antibióticos en bacterias é debido:
• A aparición de mutacións.
6. Un dos seguintes NON é axente principal do neodarwinismo:
• A unidade evolutiva é o individuo.
7. Na teoría neutralista o nome fai referencia a que:
• A maioria das mutacións non interveñen na selección natural.
8. Na teoría do equlibrio puntuado (saltacionismo) o nome fai referencia a que:
• Que a evolución non é gradual, senon a saltos.
9. Os órganos que teñen una estrutura interna semellante pero están adptados a realizar función diferentes se denominan:
• Homólogos
10. Cal é a secuencia temporal correcta:
• Autralopithecus afarensis → Homo habilis → Homo erectus → Homo antecessor
11. Nunha especie de caracois terrestres hai dúas variedades, unha coa cuncha de cor clara e outra coa cuncha listada de bandas escuras. Explica como pode influír este carácter na probabilidade de supervivencia de cada variedade e que papel xoga a selección natural.
Dependendo do medio no que vive, se a zona favorece a certos individuos, os outros desaparecen e viceversa.
A cor da cuncha pode favorecer pode favorecer para camuflarse e non ser comidos polos seus depredadores.
12. Razoa cun “Sí” ou un “Non” en función de se consideras correctas ou incorrectas as seguintes frases:
• As migracións e as mutacións considéranse forzas evolutivas. --- Si, pola parte das mutacións.
• É máis frecuente que se dea a macroevolución que a microevolución. --- Non, é ao revés.
• A especiación son os pequenos cambios que orixinan novas especies. --- Non, son grandes cambios ou a acumulación de moitos pequenos.
• Os caracteres cos que nace un individuo permanecen inalterables ata a súa morte. --- Non, podense alterar.
13. Busca información en Internet sobre a importancia do bipedismo na evolución humana e responde as seguintes preguntas:
• O bipedismo xurdiu na sabana africana; estás de acordo con esta afirmación? Xustifica a resposta:
b) Observando o mapa de dispersión do Homo sapiens por todo o mundo, indica en que continente o ser humano con maior probabilidade presentará unha maior diversidade xenética.
- Os individuos sempre van a ser máis distintos no primeiro continente do cal sairon (Africa)
14. Razoa se as seguintes frases relacionadas con teorías sobre a orixe da vida son verdadeiras (V) ou falsas (F):
• Pasteur demostrou a orixe das células a partir de moléculas orgánicas. --- Falso, Pasteur demostrou a validez da teoría da xeración espontánea.
• O experimento de Miller demostrou a falsidade da xeración espontánea. --- Falso, o experimento de Pasteur ou de Francesco Redi foron os que demostraron isto.
• Oparin propuxo a formación de moléculas orgánicas a partir dos gases atmosféricos. --- Verdadeiro
15. Explica que é a teoría dos caracteres adquiridos:
A teoría dos caracteres adquiridos di que a función crea o organo, e dicir, o animal forza o corpo para mellorar un caracter en especifico e que estes esforzos heredanse de xeración en xeración o que implica que as especies varian cambiando pouco a pouco.
16. Razoa en función de se consideras correctas ou incorrectas as seguintes frases:
• A evolución humana é un proceso lineal. --- Falso
• O xénero Homo pertence á orde dos primates. --- Verdadeiro
• Os australopitecos considéranse prehomínidos porque non eran bípedos. --- Falso
• Mentres que Homo ergaster se localiza en África, Homo erectus dispersouse máis alá. --- Verdadeiro
17. O deseño intelixente é presentado aos seus seguidores como unha alternativa ao neodarwinismo. Marca a única frase certa sobre as teorías da orixe da vida:
• Os coacervados son agrupacións moleculares precursoras das células actuais.
18. O deseño intelixentre non formula hipóteses contrastables, nin cumpre os requisitos do método científico polo que és considerado unha pseudociencia. Analiza o experimento de Miller e contesta:
• Que teoría quería demostrar experimentalmente Stanley Miller? A teoría de Ogarin da orixe da vida
• Que medio utilizou para simular o océano primitivo? Auga
• Que gases utilizou para reproducir a atmosfera primitiva? Dióxido de carbono (CO2), metano (CH4) e hidroxeno (H2)
• Como simulaba os raios producidos na atmosfera? Con corrente eléctrica
• Que moléculas se formaron neste experimento? Creou aminoacidos e trozos de proteínas (moleculas orgánicas)
19. Os creacionistas negan especialmente a evolución humana, realizando unha interpretación literal da Biblia. Marca das seguintes frases a única correcta:
• O descubrimento de fósiles axudou a reforzar a idea do fixismo. --- Falsa, é todo o contrario
• Carl von Linneo foi un botánico que propuxo a teoría do catastrofismo. --- Falsa, foi Jorge Couvier
• George Leclerc expuxo a primeira teoría naturalista na que se basearían Darwin e Lamarck. --- Verdadeira
• A diversidade biolóxica é o resultado das creacións producidas despois de cada extinción. --- Falsa, debese a aparición das mutacións
20. LUCA intenta explicar a diversidade actual de familias, xéneros e especies, mentres que as novas teorías evolucionistas tratan de explicar a variabilidade intraespecie. Que diferenza hai entre as teorías do neodarwinismo e o equilibrio puntuado ou saltacionismo?
O neodarwinismo explica que a evolución vai lenta e gradualmente, mentras que o saltacionismo di que a evolución vai a saltos.

Comentarios
Publicar un comentario